TUIN AAN DE KADE – een ‘buurttuin’ aan de Nienhuis Ruyskade tegenover de nummers 86 t/m 92. Initiatiefnemers zijn het echtpaar Ella van Dongen en Leon Imandt, zelf woonachtig op de ‘kade’. Zij kwamen voorjaar 2023 op het idee een stukje verwaarloosd openbaar groen in de nabijheid van hun huis op te vrolijken en er een gemeenschappelijke, openbare tuin van te maken. De buurt en de gemeente reageerden enthousiast. De doelstellingen spraken aan: bevordering van de biodiversiteit, versterking van het onderlinge contact in de buurt en het zoveel mogelijk mensen gedurende het hele jaar laten genieten van dit stukje natuur. Na de nodige voorbereidingen en welhaast onvermijdelijke vertragingen werd de buurttuin in 2026 officieel in gebruik genomen. Dit gebeurde door het onthullen van een informatiebord door wethouder Mark Marshall, samen met Ella. Tevens werden beheerafspraken met de gemeente ondertekend. Het onderhoud van de tuin gebeurt door een 25-tal buurtbewoners.

