STICHTING De reactie hierop volgde zeer snel. Eerst op ambtelijk niveau en een paar dagen later op het hoogste niveau, toen burgemeester Han ter Heegde de situatie in ogenschouw kwam nemen. Het ludieke van de actie werd ingezien, maar de borden langs(...)" href="https://historischmuiderberg.nl/glossary/buurtschap-hakkelaarsbrug/" data-gt-translate-attributes='[{"attribute":"data-cmtooltip", "format":"html"}]' tabindex="0" role="link">BUURTSCHAP HAKKELAARSBRUG – op 12 juni 2014 opgericht met als (enige) bestuurder Robbert van Deuveren. Enkele weken later trad Michiel Koekkoek als bestuurder toe. De directe aanleiding voor de oprichting was het voornemen van Rijkswaterstaat (RWS) de lage, betonnen spoorbrug over de A1 te vervangen door een hoge, stalen brug zonder adequate geluidsvoorzieningen (de latere Zandhazenbrug). Zonder deze voorzieningen zou het buurtschap volgens de initiatiefnemers onaanvaardbare geluidoverlast te verduren krijgen. Uit het Ontwerp Tracébesluit SAA 2014 – een aanvulling op het Tracébesluit SAA (Schiphol-Amsterdam-Almere) uit 2011 – bleek inderdaad, dat er geen adequate geluidsvoorzieningen zouden worden getroffen.
STICHTING BUURTSCHAP HAKKELAARSBRUG

Wegens verhuizing trad Robbert van Deuveren in 2018 af als voorzitter van de stichting. Hij werd in deze hoedanigheid opgevolgd door Michiel Koekkoek. De doelstelling bleef onveranderd het behartigen van de collectieve belangen van de inwoners van het Buurtschap Hakkelaarsbrug en het bevorderen van vriendschappelijke relaties tussen de buurtbewoners onderling. In 2019 heeft de stichting nog een zienswijze ingediend tegen de capaciteitsverhoging van de 380 kV Hoogspanningsleidingen.
« Terug naar Lexicon A-Z